AssBurns BeerRunner Build Thread

4runner DOA

Hold my beer
Staff member
Joined
Oct 2, 2018
Messages
13,893
Location
OC
Fuel Cell ordered.
Seats next
Shocks soon. ADS might have some of the items I need in stock. I got an email into them to see if they have anything I need available soon so I can start mockup. Right now their lead times are 10-15 weeks out.


View attachment 52304
Call them Tues, I had better luck on the phone than emails when I was dealing with tuning my shocks.
 

AssBurns

will wheel for beer
Staff member
Joined
Oct 1, 2018
Messages
7,415
Age
29
Location
Yucaipa, CA
After I get the wiring done on mine the fuel tank will be the next project I should tackle...
What is your plan for fuel pump and pickup?
I’m not even close to deciding which way to go with that stuff but definitely need to start digging into options.
Call them Tues, I had better luck on the phone than emails when I was dealing with tuning my shocks.
Good to know. Thanks.
I hit them up on IG about turn time’s and they said to email Tyler to see what’s currently available. He said he thinks they have some 5 tube bypasses in stock for my rears. Not sure if I wanna spend an extra $350/each for more tubes that I don’t necessarily need. Especially when shocks are already so damn expensive.
 
Joined
Dec 1, 2020
Messages
249
What is your plan for fuel pump and pickup?
I’m not even close to deciding which way to go with that stuff but definitely need to start digging into options.
Have to check my notes but I believe it was an EVO 8 fuel pump I picked up, current plan to try use the Toyota pick-up (did this for my f150 dual tank set-up in my 2000 4runner).
 

Itaro

(T) or some stupid shit
Shit poster
Joined
Oct 5, 2018
Messages
10,898
What is your plan for fuel pump and pickup?
I’m not even close to deciding which way to go with that stuff but definitely need to start digging into options.

Good to know. Thanks.
I hit them up on IG about turn time’s and they said to email Tyler to see what’s currently available. He said he thinks they have some 5 tube bypasses in stock for my rears. Not sure if I wanna spend an extra $350/each for more tubes that I don’t necessarily need. Especially when shocks are already so damn expensive.
30E322B9-4A64-4DC6-B39E-AD419345BB50.jpeg
 

Hank

Sarcastic asshole
Joined
Oct 3, 2018
Messages
667
Location
SF Valley CA / Park City UT
What is your plan for fuel pump and pickup?
I’m not even close to deciding which way to go with that stuff but definitely need to start digging into options.

Good to know. Thanks.
I hit them up on IG about turn time’s and they said to email Tyler to see what’s currently available. He said he thinks they have some 5 tube bypasses in stock for my rears. Not sure if I wanna spend an extra $350/each for more tubes that I don’t necessarily need. Especially when shocks are already so damn expensive.

https://www.summitracing.com/search...T8L_1lsi0BF9d33b8uOFylNkVD0Qlk7kaApAFEALw_wcB

These Holly intank assemblies are titties. Should work well for your motor swap. seems how the OEM pump probably won't keep up. They are spendy but gives you the reliability of an intake pump rather than an external inline pump.
 

kasnerd

Speedbump whoop champion
Joined
Aug 15, 2019
Messages
4,628
Location
the mall parking lot
https://www.summitracing.com/search...T8L_1lsi0BF9d33b8uOFylNkVD0Qlk7kaApAFEALw_wcB

These Holly intank assemblies are titties. Should work well for your motor swap. seems how the OEM pump probably won't keep up. They are spendy but gives you the reliability of an intake pump rather than an external inline pump.
https://deatschwerks.com/collections/fuel-pumps

Have one in the stock tank, werks güd. pricey / get what you pay for, etc

Holley anything is gonna be tits. TBH, @AssBurns that LS could use a lot Holley stuff... (spending other's money is fun, let's do this more often).
 

AssBurns

will wheel for beer
Staff member
Joined
Oct 1, 2018
Messages
7,415
Age
29
Location
Yucaipa, CA
https://www.summitracing.com/search...T8L_1lsi0BF9d33b8uOFylNkVD0Qlk7kaApAFEALw_wcB

These Holly intank assemblies are titties. Should work well for your motor swap. seems how the OEM pump probably won't keep up. They are spendy but gives you the reliability of an intake pump rather than an external inline pump.
Yeah I am definitely leaning towards an in-tank pump for reliability. Those look really nice but damn that aren't cheap!
https://deatschwerks.com/collections/fuel-pumps

Have one in the stock tank, werks güd. pricey / get what you pay for, etc

Holley anything is gonna be tits. TBH, @AssBurns that LS could use a lot Holley stuff... (spending other's money is fun, let's do this more often).
Yeah I was eyeballing those Holley Hydramats to pair with it. Shit ain't cheap and I am gonna wait a bit before making any choices.
Makes the OEM EVO pump I picked up used for $35 look even better.
I like this cost better lol
 

kasnerd

Speedbump whoop champion
Joined
Aug 15, 2019
Messages
4,628
Location
the mall parking lot
Joined
Dec 1, 2020
Messages
249
Nice seats, I assume not but do they come with any features, ie heat, massage... am I allowed to ask cost or do u have to keep ur super special deal on the down low.....
 

Thesandaddict

The dude
Official Vendor
Joined
May 7, 2019
Messages
1,184
Age
33
Location
West Covina
Nice seats, I assume not but do they come with any features, ie heat, massage... am I allowed to ask cost or do u have to keep ur super special deal on the down low.....
He got a few features but yes we can get you pretty much anything. Heaters, suede, diamond stitch.. .hell we can even get massagers through another vendor
 

AssBurns

will wheel for beer
Staff member
Joined
Oct 1, 2018
Messages
7,415
Age
29
Location
Yucaipa, CA
should have got them in darker brown for those "full send" moments. RAD kids seats too...mad cool dad points. You can choose one prize from below without getting hazed for it.

Hahah I do sneeze loud as fuck sometimes. My wife looks at me like “wtf is wrong with you?” Lol


I wanted the seats to match the desert dust I drive though. Anyone that wheels with me knows that I enjoy the windows down when wheeling. My truck gets pretty dusty to say the least.

Nice seats, I assume not but do they come with any features, ie heat, massage... am I allowed to ask cost or do u have to keep ur super special deal on the down low.....
I did order with heated seats on the front seats per my wife’s request. No massage because 1) wasn’t an option, 2) I don’t think I’d want that stuff in a desert truck. Could only imagine what happens when the massage rollers feel like when you bottom out on a hard hit.
To be honest, ordering through @Thesandaddict wasn’t about getting a special deal. It was more about supporting a local vendor, small business owner, and a friend. He threw a discount on there anyways without me asking for one which was cool.
 

Itaro

(T) or some stupid shit
Shit poster
Joined
Oct 5, 2018
Messages
10,898
Hahah I do sneeze loud as fuck sometimes. My wife looks at me like “wtf is wrong with you?” Lol


I wanted the seats to match the desert dust I drive though. Anyone that wheels with me knows that I enjoy the windows down when wheeling. My truck gets pretty dusty to say the least.


I did order with heated seats on the front seats per my wife’s request. No massage because 1) wasn’t an option, 2) I don’t think I’d want that stuff in a desert truck. Could only imagine what happens when the massage rollers feel like when you bottom out on a hard hit.
To be honest, ordering through @Thesandaddict wasn’t about getting a special deal. It was more about supporting a local vendor, small business owner, and a friend. He threw a discount on there anyways without me asking for one which was cool.
I guess I’m missing the sneeze reference. Is it because the loading screen is loud?
 
Top Bottom